Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mivel elég kevés magyar olvas verseket, közpénzből, néhány milliárd forintból népszerűsíteni kívánják a műfajt a közTV-ben, és hogy a legszélesebb tömegek számára is érthető és kedvelhető legyen, Petőfi Sándorra esik a választás, mert ő elég egyszerű, közérthető, népies, a versei tanulságokat szolgáltatnak. Elsőként a közkedvelt Befordúltam a konyhára... című versét kívánják bemutatni.

Na, nézzük - szól a kinevezett, alapítványi projektmenedzser - hogy is van ez:

"Befordúltam a konyhára,
Rágyujtottam a pipára..."

Először is, hiányzik az alany, hogy én. Az angolok is mindig odaírják, amikor önmagukról beszélnek, hogy "I", azaz én. Tegyük oda mi is! Nem vagyunk kevesebbek tőlük! A befordul meg eleve rövid u. Az összes helyesírási hibát javítom. Tehát:

Befordultam én a... Na, várjunk csak! A konyha az olyan kispolgári, pórias dolog. Ma, amikor a Mészáros, Lázár, Rogán, Szíjjártó, Kósa, sőt! Orbán főispánok és alkirályok, császárok korát éljük, nem méltó egy nemzeti-vershez ez a szennyes konyha szó. Ez csak nyilvánvaló, ugye. Tehát legyen így:

Befordultam én a hallba...

A dohányzást tilos népszerűsíteni, annak csak a hasznát szabad eltenni, hehehe, ezért legyen egy sokkal egészségtudatosabb alternatíva, azt sugallva, hogy a magyar nép egészséges:

Befordultam én a hallba,
Rágyújtottam én a dalra.

A többi, miszerint:

Azaz rágyujtottam volna,
Hogyha már nem égett volna.

teljesen zavaros. Ez az ember valami mániás-depressziós, tudathasadásos, debil lehet. A Fideszben ilyenek nincsenek, nálunk aki valamit eldönt, az úgy is lesz, az adott szó és a tudatosság nagyon fontos. Úgyhogy ezt kihagyjuk. Ugyanezen okokból az

A pipám javában égett,
Nem is mentem én a végett!

részeket is.

Maradt még az

Azért mentem, mert megláttam,
Hogy odabenn szép leány van.

rész. Ez is felháborító. Egyrészt mi ez a mocskos nemiség, ami kihangsúlyozza, hogy lány. Állampolgár, adófizető, oszt jó napot. Tök mindegy, hogy leány vagy fiú az a gyermek, a lényeg, hogy fizessen, lehetőleg erőn felül, és haljon meg 65 éves korában. Se előbb - se később. A 65 év ideális a dolgozó halálára. Egyenjogúság van. A szépség pedig önmagában nem erény, az ész számít, ezt tudjuk Németh Szilárd és Pintér Sándor bebetonozott hatalma alapján, ráadásul diszkriminatív is: milyen dolog már az, hogy a költő bejön, ha szép a leány és nem jön be, ha csúnya. Tehát a vers:

Befordultam én a hallba,
Rágyújtottam én a dalra.
Azért tettem, mert adófizető,
Engedelmes jobbágy vagyok
És örökké a Fidesz-re szavazok.

A bejegyzés trackback címe:

https://kultvicc.blog.hu/api/trackback/id/tr5118019716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása